Course Description

This discussion also looks to change the perspective of psychologically healthy workplaces being an outcome to work towards, but rather, a culture that also continually supports the desired workplace function. Through this holistic approach lens, Dr. Day offers several practical tools and actions, including her signature easy-to-remember acronyms, all informed through her many years of research, projects, programs and expertise.

If you are having any issues, please contact [email protected]


Director, CN Centre for Occupational Health & Safety and Professor in Industrial/Organizational Psychology, Saint Mary's University, Canada

Arla Day, PhD

Dre Day est professeur de psychologie de la santé au travail à Saint Mary’s University, Halifax. Elle est directrice du Centre de santé et de sécurité au travail du CN. Elle est membre de la Société canadienne de psychologie et a été titulaire d’une chaire de recherche du Canada pendant 10 ans. Son travail de recherche et de consultation est axé sur le soutien de la santé et du fonctionnement des travailleurs. Elle développe et valide des programmes organisationnels et individuels efficaces portant sur le leadership inclusif, les milieux de travail sains, le respect et la civilité en milieu de travail, le bien-être des employés, l’invalidité et l’équilibre travail-vie personnelle. Arla a été conseillère internationale au sein du conseil consultatif du Stockholm Stress Centre et a fait partie du conseil d’administration de la Psychology in the Workplace de l’American Psychological Association. Elle a présidé le comité du programme de psychologie en milieu de travail de la Nouvelle-Écosse pendant 16 ans et préside actuellement le NS Occupational Health Psychology-Summer Institute.